På veg til Betlehem

Adventsblogg 11. desember

Wadi Qelt. Foto: Arne Berge 2018

Også Josef drog då frå byen Nasaret i Galilea og opp til Judea, til Davidsbyen, som heiter Betlehem, … (Luk 2,4)

Slik står det i juleevangeliet. Det står ikkje noko om reiseruta. Det er likevel vanleg å tenka seg at dei drog ned Jordandalen til Jeriko, derfrå opp til Jerusalem og vidare til Betlehem. I så fall har dei kanskje gått opp den stien som framleis er i bruk i Wadi Qelt mellom Jeriko og Jerusalem? På bildet over ser me stien som følger den bratte fjellsida i ørkendalen.

Ole Christian Kvarme ser for seg reiseruta slik:

Fire eller fem dager har reisen tatt. De har vandret forbi Tabor-fjellet i det nedre Galilea og over den fruktbare Jisre´el-sletten i retning Bet-Shean eller Scythopolis som romerne og grekerne kalte den vakre og imponerende hellenistiske byen sør for Gennesaretsjøen. Dernest har de krysset over elven Jordan og dratt nedover Jordan-dalen på østsiden av elven, forbi små jødiske landsbyer og byer med mye blandingsbefolkning. Ved Jeriko har de igjen krysset Jordan-elven og vendt blikket vestover og oppover mot Juda-fjellene, Jerusalem og Betlehem. (Ole Christian Kvarme: Barnet og byen. En bok om Betlehem. Side 50)

Kvarme ser altså for seg at dei kryssa elva ved Beit Shean og gjekk sørover på austsida av elva, for så å kryssa elva igjen ved Jeriko. Sjå notatet Om å kryssa Jordanelva.

Fortsatt god adventstid!

One Response to På veg til Betlehem

1. […] Samaria då dei var på veg frå Nasaret til Betlehem. Eg trur heller dei reiste ned Jordandalen (her). Men dette er jo ein type «fakta» der me aldri kjem lenger enn til å meina noko om […]