“Evangeliet” om Jesu kone

Denne veka (september 2012) har me på nytt sett at apokryfe skrifter har ei eiga tiltrekningskraft.

For eit par dagar sidan blei det offentleggjort at det finst eit lite fragment av eit koptisk handskrift frå 300-talet der Jesus refererer til “kona mi”. Dermed var det blitt skapt ei nyheit som er omtalt i medier verda rundt, til og med i Dagbladet!

Dersom fragmentet er ekte, seier det sjølvsagt ikkje anna enn at nokre på 300-talet trudde at Jesus var gift. Men eg er skeptisk.

Les kva Jim Davila skriv på PaleoJudaica i si oppdatering om saka i dag. Han gir også lenker vidare til andre som kommenterer saka.

THE GOSPEL OF JESUS’ WIFE is getting endless attention in the media and the blogosphere, but I don’t see very much today which adds anything new.  As far as I know, no papyrologist has come out in favor of its authenticity or even pointed to another ancient papyrus fragment that shares its odd features.  So it looks to me as though we have a small fragment that really, really fortunately preserves just the words that say exactly what we really, really would like to have an ancient gospel fragment say about Jesus.  Coincidentally, the physical features of the fragment are also highly unusual or even unprecedented.  So we’ve won the lottery twice.  Either that or it’s a fake.

Les meir

Vårt Land har intervjua “myteknuser” Bjørn Are Davidsen om saka:

Nytt «evangelium» sår tvil om Jesus som ungkar

(…)  Forfatter og myteknuser Bjørn Are Davidsen, som blant annet har tilbakevist forfatteren Dan Browns konspirasjonsteorier, synes funnet er av interesse.

– Det er interessant å vite hva noen i koptiske sammenhenger mente i det tredje århundre, men som en kilde til noe historisk om Jesus er det mange hundre år for sent, mener Davidsen.

Han påpeker at det bare er en liten flik av et manusskript man har funnet. I beste fall dokumenterer det muligens hva noen i en koptisk sammenheng mente i det tredje århundre.

– Vi har lett for å tenke at alle skrifter som omtaler Jesus uansett århundre er like gode, men slik er det ikke for historikere.

Davidsen forklarer at historikere må benytte seg av allmenne kriterier som går på nærhet i tid og sted.

– Kilder fra det første århundre som kan plasseres i Palestina-traktene kan brukes ut ifra kildekritiske forutsetninger. Kilder fra det andre eller tredje århundre som også ikke er plassert i Palestina-traktene kan man ikke bruke. Enkelt og greit, slår Davidsen fast.

Les meir

Oppdatering 22.10.2012:

The Guardian har ein artikkel der det blir hevda at fragmentet inneheld ein skrivefeil som er kjent frå ein digital versjon av Thomasevangeliet!

Les artikkelen i The Guardian:

The gospel of Jesus’s wife: a very modern fake
A typo shows the Jesus’s wife text can only be as old as the online document from which it seems to have been copied

(via Vårt Land som i dag har eit resyme av artikkelen frå The Guardian)

Legg att eit svar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logo

Du kommenterer no med WordPress.com-kontoen din. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer no med Twitter-kontoen din. Logg ut / Endre )

Facebook-foto

Du kommenterer no med Facebook-kontoen din. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer no med Google+-kontoen din. Logg ut / Endre )

Koplar til %s

%d bloggarar likar dette: