Dietrich Bonhoeffer

I dag (04.02.2006) ville den tyske teologen, presten og motstandsmannen Dietrich Bonhoeffer fyllt 100 år. Han blei hengt i tysk fengsel 9. april 1945, 39 år gamal, bare nokre dagar før den andre verdskrigen var slutt. Bonhoeffer har betydd mykje i europeisk kyrkjeliv etter krigen, han blir rekna som ein av dei store teologane i det 20. hundreåret. Han var opptatt av at kyrkja måtte følgja Kristus og av at det å vera kristen er å vera Jesu disippel.

 

Her i heimen har me ein andaktsbok som heiter “Grip dagen med Diedrich Bonhoeffer”. Den er heilt utslitt etter fleire års bruk. Inger har vore den flittigaste lesaren av boka, men også eg har mange ganger hatt glede av den. Her står det ei utsegn av Bonhoeffer for kvar dag, og så har forfattaren Charles Ringma skrive nokre tankar i tilknyting til dette og til ein bibeltekst. Her er eit eksempel på ein slik andakt:

VISSHET I HANDLING

“Bare i handlingens øyeblikk blir Guds vilje klar.” (Bonhoeffer i boka No Rusty Swords)

Det er noen som vil være så sikre på at det de gjør er Guds vilje, at de alltid nøler og til slutt ikke får gjort noen ting. Det er ikke trangen til å gjøre Guds vilje som er gal, men ønsket om å være helt sikker. Vi kan aldri vite helt sikkert, hvis vi ikke er beredt til å ta et skritt i tro og stole på at Gud vil vise hva som er hans vilje. Ofte kommer vissheten når vi ser oss tilbake og oppdager at Gud har ledet oss hele veien.

Bibeltekst: Joh 7,17. Bønn: Herre, hjelp meg til å stole på at du er med og leder meg selv om jeg ikke er helt sikker. Amen.

Eg har ikkje funne omtale av Bonhoeffer i dei norske avisene eg har sjekka i dag. Men det danske Kristeligt Dagblad skriv om 100-årsdagen både i ledarartikkelen og i artikkelen Tysk teolog med heltestatus.

Frå Kristeligt Dagblads ledarartikkel: For Bonhoeffer var Guds åbenbaring i Kristus ikke blot en fortidig begivenhed, men virkelighed her og nu. Vi møder faktisk Gud i hvert eneste menneske af kød og blod, som vi støder på. Man har i forbindelse med Bonhoeffers tanker talt om den “nære kirke”.

Oppdatering 20.02.2006: Vårt Land har nå kome med ein større artikkel om Bonhoeffer med tittelen: “I det vi forstår skal vi finne Gud, ikke i det uforståelige“.

Legg att eit svar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logo

Du kommenterer no med WordPress.com-kontoen din. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer no med Twitter-kontoen din. Logg ut / Endre )

Facebook-foto

Du kommenterer no med Facebook-kontoen din. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer no med Google+-kontoen din. Logg ut / Endre )

Koplar til %s

%d bloggarar likar dette: