Jesu føderom

Img_6184_stjerna_i_fdselsgrotta_i_2 Eg har vore i Betlehem fleire gonger. Det som er viktigast for meg når eg er i byen, er besøk i den gamle Fødselskyrkja og kontakt med dei kristne palestinarane som bur der i dag.

Fødselskyrkja er bygd på det som truleg var Jesu fødestad. Den eldste kyrkja på staden blei vigsla 31. mai 339. Altaret blei bygd rett over grotta som var kjent som Jesu fødestad blant dei lokale kristne. Denne kyrkja blei seinare øydelagt, men det er restar av den som er bygd inn i dagens kyrkje, som er frå 500-talet. Sidan har faktisk kyrkja fått stå, og her har det vore kristent gudstenesteliv i alle dei hundreåra som har gått sidan.

Biletet er frå Fødselsgrotta under kyrkja. Biletet viser den store sølvstjerna som er felt ned i golvet under eit altar i grotta og som skal minna oss om Jesu fødsel.

Mitt hjerte alltid vanker i Jesu føderom, der samles mine tanker som i sin hovedsum. Der er min lengsel hjemme, der har min tro sin skatt; jeg kan deg aldri glemme, velsignet julenatt!

Fødselskyrkja har ei heilt spesiell betydning for meg. Det er flott å vera der. Nå for tida er det dessverre få som får sjangs til å koma til Betlehem, pga den urolege politiske situasjonen i området. Dei siste gongene eg har vore der, har eg vore nesten åleine. Det kan sjølvsagt vera fint, stille og roleg. Men i denne samanhengen er det negativt, fordi det er så mange over heile verda som gjerne ville reist dit, og fordi dei kristne i byen svært gjerne vil ta imot pilegrimar og turistar.

Eg har tidlegare skrive om Fødselskyrkja og om besøk hos kristne i byen i vår tid i artikkelen Kristne palestinarar i Betlehem, ein meir dagboksprega artikkel frå eit besøk i byen i april i år.

Når eg skriv dette, er det tidleg på dagen på julaftan. Eg skal i dag feira Jesu fødsel både i kyrkja der eg er prest og heime saman med familien min. Det er ein spesiell dag, med fokus på det sentrale at Gud kom inn i verda gjennom Jesus. Det er viktig å huska på at dette budskapet er for alle, både for dei som opplever julehøgtida som ein fest og for dei som strevar med livet på slike høgtidsdagar.

Finn fram juleevangeliet i Bibelen din eller på www.bibelen.no som gir oss den siste omsetjinga, både på bokmål og nynorsk. Teksten står i Lukasevangeliet, kapittel 2. Her tar eg med det sentrale verset der me får høyra engelen sitt bodskap til gjetarane utanfor Betlehem: «Ver ikkje redde! Sjå, eg kjem til dykk med bod om ei stor glede, ei glede for heile folket. I dag er det fødd dykk ein frelsar i Davids by. Han er Messias, Herren. Og det skal de ha til teikn: De skal finna eit barn som er sveipt og ligg i ei krubbe.»

Oppdatering 2. juledag: I år har det faktisk for første gong på fleire år vore mange som har reist til Betlehem i jula! Det er bra! Både for dei som får oppleva dette, og for den palestinske befolkninga som treng inntektene frå tilreisande pilegrimar og turistar. Det er Dagbladet som fortel om julefeiringa i Betlehem i artikkelen Julefred over Betlehem.

Legg att eit svar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logo

Du kommenterer no med WordPress.com-kontoen din. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer no med Twitter-kontoen din. Logg ut / Endre )

Facebook-foto

Du kommenterer no med Facebook-kontoen din. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer no med Google+-kontoen din. Logg ut / Endre )

Koplar til %s

%d bloggarar likar dette: