Narnia

At Aslan er eit bilete på Kristus, er ikkje nokon stor nyhet for den som kjenner både Narnia og Bibelen. Derfor var eg litt overraska då eg las Vårt Land i dag (06.12.2005) og såg at avisa brukte det meste av førstesida på å bekrefta akkurat dette.

Men då eg las vidare, forstod eg at det har blitt argumentert kraftig mot ei slik tolking av Narniabøkene, og at til og med The Times nå har gått inn og dokumentert at den bibelske historia ligg gøymt bak historia om Narnia. OK, då er vel også dette ei sak!

Det blir sitert frå eit brev der forfattaren C.S.Lewis skal ha skrive: «Sett at det var virkelig fantes en verden som Narnia… og sett at Kristus ønsket å gå inn i denne verden og frelse den (slik han gjorde med vår), hva ville skjedd da? Fortellingene er mitt svar. Siden Narnia er en verden av snakkende dyr, tenkte jeg at han måtte bli et snakkende dyr der slik som han var et menneske her. Jeg tegnet et bilde av ham som en løve der fordi a) løven skal være dyrenes konge; b) Kristus er kalt «løven av Juda» i Bibelen.»

Sjølv gleder eg meg til den nye Narniafilmen kjem. Den har premiere 2. juledag (2005). Det skal bli fint “å koma tilbake til Narnia”, for det er fleire år sidan eg sist las bøkene.

Det er elles mykje å lesa om Narnia på nettet. Kanskje ein ide å begynna med eit besøk hos Vennskapsforeningen Norge-Narnia?

Oppdatering 27. 12.2005: Nå har eg sett filmen. Les innlegget Ingen tam løve!

Èitt svar til Narnia

  1. thomasR seier:

    jeg gleder meg også en del!
    jeg holder for tiden på å lese gjennom hele narnia historien, og jeg blir dratt inn i fortellingene.
    jeg har faktisk også fått tak i en dvd med alle tv-seriene som gikk på en nrk for ca 15 år siden. fantastisk!!!

Legg att eit svar

